reklama

Precházka po starom Tbilisi

Chvíľu mi trvalo, kým som si zvykol, že aj na obojsmerných štvorprúdovkách chýbajú prechody pre chodcov. Len sem-tam nejaké podchody. Semaforov ako šafránu. V Tbilisi som bol len pár hodín a už som videl ako auto prešlo cez nohy mladému dievčaťu. Nič zriedkavé. Stačilo však prejsť z rušnej Rustaveli Avenue do starého mesta a všetko bolo inak. Prechádzka po Leselidzis kuča bola balzamom pre pútnika vyčerpaného kľučkovaním pomedzi autá.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu


"Vieš o tom, že Tbilisi je asi jediné miesto na svete, kde sa šiiti a suniti modlia spolu v jednej mešite?" povedal mi kamarát George. O pár stoviek kilometrov smerom na východ sa v Iraku stúpenci dvoch vetiev islamu zabíjajú hlava-nehlava.

Lesilidzis kuča, kde sa v tesnej v blízkosti nachádza mešita, synagóga aj niekoľko pravoslávnych kostolov, má božskú atmosféru. Vedľa mešity sú slávne sírne kúpele, o ktorých sa hovorí, že bez ich návštevy - ako by ste Tbilisi ani nevideli.

Nuž, nestihol som.

Uličky, na ktoré sa z kopca pozerá socha Matky Gruzínska s mečom (na nepriateľov) v jednej a čašou vína (pre hostí) v druhej ruke, som dokázal oceniť aj bez nich.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri synagóge z červených tehál postávajú dvaja starší židia, jeden počuje slabšie, respektíve vôbec. Na úsmeve mu to neodoberá. "My sme tu už viac ako dve tisíc rokov," rozpráva ten druhý.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Veselý sefardský pár ešte vylepšil moju náladu. Uličky pod pevnosťou vyzerajú perfektne. "Ak by som mal žiť v Tbilisi, chcel by som bývať na Leselidzis kuča," hovorím mu. "Ja tiež," smeje sa George, "tam oproti na kopci medzi kostolíkmi."

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Mirek Tóda

Mirek Tóda

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Novinár, pracujem v denníku SME. Snažím sa porozumieť svetu. Zoznam autorových rubrík:  V krajine cédrovKaukazVostokSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu